ztráta papírové účtenky není automaticky důvodem k zamítnutí reklamace?
Spotřebitelé si často myslí, že pokud se u zakoupeného zboží vyskytne vada, tak bez papírové účtenky nebude možné zboží reklamovat. To ale není pravda - prodejci stačí pouze dokázat, že u něj bylo zboží zakoupeno. Mnozí obchodníci také této neznalosti spotřebitelů využívají a nechtějí jiné způsoby prokázání zakoupení zboží akceptovat.
Dokázat obchodníkovi zakoupení zboží jde mnoha způsoby. Některými z nich je nafocená kopie papírové účtenky v mobilu, předložení výpisu z účtu, pokud bylo zboží zakoupeno pomocí platební karty, případně doložení originálního obalu, ve kterém zboží prodává pouze prodejce.
Prodejce musí tento způsob prokázání zakoupení zboží akceptovat, a následně by měl přistoupit k vyřízení reklamace.
V případě zájmu o více informací se na nás neváhejte obrátit.