již více jak půl roku není možné uzavřít spotřebitelskou smlouvu po telefonu?
Od 1. ledna roku 2023 proběhla novela zákona na ochranu spotřebitele, kdy mezi zásadní změny patřila změna uzavírání smluv po telefonu. Do této doby stačilo mnohdy při hovoru přes telefon uzavřít kupní smlouvu pouhým vyřčením slova ANO.
To od začátku letošního roku již není možné. V současné době musí po odsouhlasení nabídky volajícímu dojít ještě k písemnému souhlasu. Ten může být udělen třeba pomocí e-mailu, dopisu či SMS zprávy.
Pokud spotřebitel na toto písemné vyzvání nebude reagovat či ho odmítne, tak nedojde u uzavření kupní smlouvy. Není tak nutné se již strachovat, že nevhodnou volbou slov či marketingovými triky volajících dojde k uzavření spotřebitelské smlouvy.
V případě zájmu o více informací se na nás neváhejte obrátit.